LastWeek in LondonCity - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu LastWeek in LondonCity - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu

LastWeek in LondonCity

Blijf op de hoogte en volg Chriske

23 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Familie&Vrienden,

Ik hoop dat het jullie allen goed gaat in het Zonnige Nederland (of ergens anders op deze aardbol)! Zondag vlieg ik alweer terug. Ik hoop dat ik dan nog een beetje van de zon kan genieten en van jullie allemaal natuurlijk. Ik zou in Nederland schrijven wat nou precies het plan is voor de komende 5 maanden en hoe mijn vliegreis naar Nederland was Zondag (dit ga ik schrijven in het Engels).

Het leven in London is mij de afgelopen vier weken goed bevallen. Ik weet niet of het een hele gezonde leefstyle is maar voor vier weekjes was het prima te doen :) Ik ga het koude water van de douch, de plakkende bank, de keuken die maar 1 keer word schoongemaakt in de week, kleding wat nauwlijks gewassen word aangezien de wasmashine een raadsel is (onderbroeken halen we bij de Primark), de chronische moeiheid en het eten absoluut niet missen! Ik ben trouwens wel bang dat wanneer ik op kamers ga, ik het zelfde tafereel moet gaan mee maken :p Maar alle leuke, geniaale, bijzondere en bovenal vriendelijke mensen die ik heb ontmoet in London natuurlijk wel. Ook bevalt de stad mij zeer aangezien ik op 2 meter loop afstand een winkel tot mijn beschikking heb en er is gewoon altijd wat te doen.
Ik kan mijn nog steeds verbazen om het feit dat ik overal nonstop een Ambulance hoor in London, wel is het weer niet zo gek aangezien ik ook overal fietsters door de stad zie vliegen. Als er iets is wat ik nooit in mijn leven dus ga doen is Fietsen in London, Levens Gevaarlijk(en met mijn gevoel voor richting en dromerheid al helemaal)!

Ik kan jullie ook melden dat mijn Lecture les van vorige week vrijdag in 1 woord Geweldig was. Ik wist niet dat ik ooit nog enthousiast zou kunnen worden als het gaat om de lecture lessen in EF. Maar na 5 minuten geluistert te hebben naar de O zo Zwoele stem van de spreker, wist ik het! Deze 2 uur worden zo saai nog niet. Hij heeft 2 uur lang gepraat over zijn Safari ervaring in Kenia met heel veel humor, geweldige stem en zijn bodylanguage was zeer goed. Het was ook de eerste lecture les dat niemand de zaal verliet.

Vorige week woensdag had ik weer met Davitha afgesproken. We hebben ergens Hotdogs gegeten en zijn toen door London gaan lopen. Ook ben ik er achter gekomen na twee weken dat mijn kamergenootjes zo gek nog niet zijn. Met het Nederlandse meisje en de Duiste kamergenootjes kan ik het erg goed vinden. Van het Oosterijkse meisje kunnen wij alleen nog niet zo veel hoogte krijgen. Het is heel leuk om alle verschillende culuur verschillen te ontdekken van alle verschillende nationaliteiten. In mijn vriendengroep zitten veel Italianen, Argetijnen, Fransen maar ook mensen uit Turkijke, Venezuela en landen waarvan ik geen eens wist dat ze bestonden! Vooral met het Turkse meisje heb ik erg veel discuseerd. Aangezien het beeld wat de meeste in Nederland van Turkijke hebben totaal niet klopt als je met Asli praat.

Vorige week vrijdag had ik dus mijn geweldige Lecture les en ben daarna met Hanna en Mareen naar een park gegaan om te zonnen (het was namelijk dat weekend de warmste dag van het jaar, dat ik dat nog mocht meemaken). Daarna zijn we naar de Themes gegaan (al die lichtjes zijn prachtig in het donker), we wouden namelijk nog niet terug naar ons appartament aangezien dat Sauna Waardig was. Zaterdag had ik school en ben daarna met een groep naar Green Park gegaan om vervolgens te gaan dineren in een ijs restaurant. Dat was dus gewoon mijn lekkerste avond eten ooit in London haha.
S’avonds gaan we nu meestal naar ‘The Lake’. Iedereen van Ability Towers zitten daar dan, iedereen neemt wat de drinken mee en meestal is er altijd wel iemand met muziek. Zondag ging ik naar Davitha. Onze communicatie was wel niet geheel goed verlopen aangezien we beide hebben gewacht op een andere Underground maar we hebben elkaar gevonden. We hebben de hele dag Cakjes gebakken, Gekleurde pannenkoeken (dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht) en film gekeken. O ja en ze was zo vriendelijk dat ik hun washmachine mocht gebruiken (a) Het was wel gek om weer de hele dag nonstop Nederlands te praten. De volgende dag was het weer zo’n dag aangezien Britt en Patricia in London bivakkeerde. We hebben de hele dag gewinkelt, het beruchte Harrods bezocht (dat hadden Britt en ik elkaar ooit belooft toen we in London waren met de Rientjes en ik daar op een of andere reden niet heen kon).Het was hele gezellige dag. Mijn Level test heb ik dinsdag gehad (ben benieuwd of mijn Engels voor uit is gegaan). Ik neem aan van wel aangezien het praten hartstikke goed gaat, alleen hoop ik de aankomende maanden nog meer aan mijn Grammatica te kunnen werken.

Over een uurtje heb ik met Davitha en Miriam op Russel Square afgeproken, we gaan gezellig High Teaen. Zoals je het misschien hebt gemerkt ik kan het reuze goed met mijn achternicht vinden. We hebben veel gemeen.
Verder ga ik morgen een dagje naar Brighton en zaterdag staat mijn tas inpakken op de planning. De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen!
Hoe ik zondag op het vliegveld kom is nog wel een beetje een vraagteken?! De Underground is namelijk nog niet om 5 uurin de ochtend open. Het word of een taxi aanhouden of die nacht er voor al naar het vliegveld gaan.

Maar ik ga :)
Ik wens jullie allemaal een hele leuke donderdag toe en ik vergezel jullie zondag weer in Nederland.

Liefs Chriske.


  • 23 Augustus 2012 - 21:45

    Ineke:

    Ha Chriske!
    Wat leuk hoor om al die verhalen van je te lezen! Je schrijft het erg leuk en je maakt heel wat leuks mee!! DUs zondag weer ff lekker naar Nederland. En wanneer vertrek je weer dan?
    Nou veel plezier nog even de laatste daagjes!!
    Liefs Ineke

  • 24 Augustus 2012 - 08:05

    Anneke Nieman:

    Hoi Chriske,

    Het eerste deel van je avontuur zit er al weer bijna op....
    Nu thuis even bijtanken.....
    óp naar de volgende uitdaging!
    Leuk om je te volgen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chriske

Lieve Familie&Vrienden, Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn reis avonturen! Mijn aankomende reis gaat weer naar het fascinerende en mooie India. Liefs chriske

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 23544

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 06 Juni 2016

Stage ~ Umang

29 Juli 2012 - 28 Januari 2013

My Big Adventure

Landen bezocht: