washer machine - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu washer machine - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu

washer machine

Blijf op de hoogte en volg Chriske

02 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dear Friends&Family,

Here I am again :)
Ik zou nog maar niet mijn Blog in het Engels schrijven, daar wacht ik nog eventjes mee ;)
Ik hoop dat alles met jullie goed gaat :) Ik heb vernomen dat het weer in Holland een stuk beter is dan het weer in Londen.
2 dagen heb ik niet geschreven, maar wat heb ik veel te vertellen!
Ik heb het gevoel dat ik hier al weken ben. Het zoeken naar voedsel, hoe de metro werkt (ik heb gewoon een soort Engelse OV-Chipkaart gekocht) en waar ik me zo ongeveer begeef in Londen is allemaal gelukt!
Het appertement ligt namelijk op 6 minuten loop afstand van de Underground Angel. Op zich blijven de 6 minuten erg lang wanneer het giet van de regen (operatie 'Paraplu' kopen was namelijk niet gelukt).
Mijn Appartement genootjes zijn allemaal heel leuk. Op de 2-persoonskamer slapen 2 Belgische meisjes uit Belgie (voor mijn Engels is dat wel niet heel handig, aangezien je toch Nederlands gaat praten als je alleen met ze bent) en mijn kamer deel ik met een meisje uit Spanje en een meisje uit Zwitserland. Rahel (zwitser) en Julia (Spaans) waren al een week in Londen voordat ik, Sophie en Lauren kwamen (Belgen).
Met de komst van mij zijn er een aantal dingen veranderd ~:p De keuken werd namelijk nooit gebruikt en aangezien ik van koken hou hebben ze dan toch wel bedacht dat we toch maar afwas blokjes moesten gaan kopen! Eerst deden ze namelijk gewoon alle afwas opstapelen tot dat de schoonmaker op zondags kwam (elke zondag komt er een schoonmaker voor de afwas, badkamer en de bedden verschonen) maar nu stapelt de afwas zich toch wel erg snel op.
Ook waren ze niet erg bekend met de afwas mashine, hun oplossing was gewoon naar de Primark gaan voor nieuw ondergoed en T-shirts. Op zich ook een goede oplossing maar ik heb me toch maar bekommert om de was mashine. Niet dat ik er veel ervaring mee heb :p ! Nadat we gister avond alle was hadden gesplits op kleur en het in de wasmashine deden kreeg ik het apparaat na 6 minuten zelfs aan maar het probleem is alleen dat toen ik vanochtend ging kijken ik de deur niet meer open kreeg! Nergens is een knopje te vinden voor het openen van de deur en trekken had ook weinig zin. Dus het word misschien toch weer naar de Primark gaan!
Maandag moesten we om half9 op school zijn, dat voelde wel erg vroeg na al dat uitslapen! Als ik s'ochtends in de spits naar school moet ga ik met Bus4, de metro is dan namelijk niet geheel aangenaan te noemen.
Ik wist natuurlijk helemaal niet waar de school was maar er was een HotDog man die zo vriendelijke was om mij de weg te wijzen naar school.
Er zijn 2 school gebouwen, de introductie kregen we in Southpark (dat is 5 straten weg van de LondenEye) en waar ik uiteindelijk les heb is in de RouperStreet (dat is 6 straten weg van de Londen Eye). De school is van buiten een hel leuk Engels oud gebouw maar van binnen heel Modern. Bij de introductie werd alles uitgelegd en ik moest nog een Level test doen voor in welke klas ik word geplaats. Je hebt A, B en C. Ik ben in B geplaats.
S'middags hebben we een boottocht gehad op de Themes. Op de boot heb ik nog een ander meisje ontmoet uit Holland en die zat toevallig in het zelfde appartementen complex.
Van uit ons appartement hebben we ook zicht op de MacDonalds. Daar hebben we ook al 2keer gebruik van gemaakt. Daar gaat mijn doel om gezond te eten. Vandaag is mijn derde echte schooldag. Maandag kregen we na de boottocht een rooster. Op zich is die van mij heel chill. Ik heb les van Dinsdag tot Zaterdag. Ik begin 3 dagen van 2 tot 6, daardoor kan ik vaak uitslapen of Londen ontdekken. Vandaag is mijn langste dag van 9 tot 5 met een tussenuur (vandaar mijn schrijf tijd) en morgen heb ik les van 9 tot 12. Als extra vakken heb ik Photographie en Schrijven. Photographie is heel leuk :) Ik kan nu alles over toestellen vertellen (in het Engels) en onze juf is een zeer bijzonder maar grappig mens. Dit keer was het thema Architectuur en Potret. We mochten 2 uur lang gewoon foto's maken en lopen door Londen. Ik heb daar Kamila uit Venuzuela ontmoet, het zijn zeer hylarische foto's geworden.
Mijn eerste les uur was Ilab les, dat is verschikkelijk saai. Maar de rest van de lessen zijn wel leuk.
Ik heb al heel veel nieuwe mensen ontmoet :) Het Engels spreken gaat mij aardig goed af. De meesten komen uit Italie, Azie(heel veel), Venezuela. Maar er zijn ook mensen uit Spanje, Oosterijk, Zwitserland en Duitsland.
Gister ben ik na school naar een Zwits feestje gegaan. Het was namelijk de dag van de Zwitsters. Het was erg gezellig.
Er is veel in Londen te doen, en ik verveel me eigenlijk geen moment.
Gister kwam ik ook Margriet tegen (het meisje die naast mij zat in het vliegtuig), zij was namelijk bevriend met Kamila (photographie) en nog veel meer.
De namen van iedereen onthouden is wel lastig. Ook hebben de mensen uit China en Thaiwan een Engelse naam hier(in hun eigen land een andere naam). Aangezien we het anders niet kunnen uitspreken. Wel moet ik zeggen dat mijn ouders mij ook niet echt een internationale naam hebben gegeven! Chriske is toch wel lastig voor de meeste. Ik heb ook maar na 2 dagen gezegd dat ze me ook gewoon Chris of Christiane mogen noemen. Dat vonden ze toch wat makkelijker.
Mijn les begint zo weer dus ik moet ophouden met schrijven ;)
Vanmiddag ga ik eindelijk naar de OxferdStreet en morgen staat er een festival op de planning.
Er is hier een hoop de doen. Helaas is wel de Ef staff in mijn appartementen complex een beetje streng en hebben we en avond klok maar ik moet zeggen dat het niet heel strict word genomen!!(a)

Liefs Chriske.

  • 02 Augustus 2012 - 17:31

    Sylvia:

    Leuke verhalen maak je mee!

    groetjes,

    Sylvia

  • 02 Augustus 2012 - 18:40

    Ineke:

    HAha ze moeten op die blogs ook ff een 'vind ik leuk' knop uitvinden Chriske! Leuk om te lezen. Veel plezier verder!
    groet Ineke

  • 02 Augustus 2012 - 19:04

    Britt:

    Hoehoe chick:0 wat klinkt het allemaal super:) ben benieuwd of ik in New York ook leuke mensen ontmoet:) wist eigenlijk helemaal niet dat je ook twee vakken erbij had:) heb je vast eens verteld maar dat ben ik dan al weer vergeten:) fotografie en schrijven is ook echt iets voor jouw:) is de wasmachine inmiddels al weer open gegaan? of was het toch even een retourtje primark geworden??? xxxxx

  • 02 Augustus 2012 - 23:37

    Chriske:

    Hii,
    Dankjewel allemaal :)
    Vind het heel leuk om jullie reacties te lezen.
    Foto's er op zetten is wat lastiger omdat ik niet weet hoe ik ze van de ipad moet uploaden maar het is in ontwikkeling!
    Britt in NewYork ontmoet je vast ook heel veel mensen:)
    De wash mashine was wel een probleem op zich. Ik kwam vandaag om 2100 in het appartement om te eten en toen kreeg ik hem nog steeds niet open. Ik ben toen naar beneden gegaan waar de concierge (iets in die richting) zat. Hij liep met mij mee naar boven en heeft 10 minuten aan de wash mashine gesleuteld, tot die hem uit eindelijk open had. Onze was was in vergelijking met hoe vies de was was toen we het er in deden gekwadrateerd. Ik heb toen maar het bad laten vol lopen en ben toen maar met de hand gaan wassen :p haha xxxxxxxxx

  • 04 Augustus 2012 - 19:57

    Romy:

    Super leuke blog! Heel veel plezier nog daar in Londen, ik blijf je volgen :)
    Liefs! xxx

  • 07 Augustus 2012 - 09:11

    Laurens:

    Heey Chriske,

    Al aardig ingeburgerd zie ik! Je runt al het hele huis houden in je appartement!
    Erg leuk verhaal!

    Heel veel plezier!
    Groet,
    Laurens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chriske

Lieve Familie&Vrienden, Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn reis avonturen! Mijn aankomende reis gaat weer naar het fascinerende en mooie India. Liefs chriske

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 23543

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 06 Juni 2016

Stage ~ Umang

29 Juli 2012 - 28 Januari 2013

My Big Adventure

Landen bezocht: