Hello londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu Hello londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu

Hello londen

Blijf op de hoogte en volg Chriske

29 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve familie en vrienden,

Met een heerlijke strawberry&bananas shake en een limoencake is het mij gelukt om verbinding te maken met internet in londen (met dank aan de StarBucks). Het regent hier in londen momenteel nog al veel, helaas kan ik nergens een winkel vinden met een paraplu en een pin automaat is ook in geen wegen te bekennen. Misschien had ik toch van te voren ponden bij de bank moeten gaan halen!
Maar ik blijf zoeken, op zich vind ik wel pin automaten maar daar staat niet bij dat je met een rabo pas kan pinnen. En ik vond het ook zo wat om te riskeren dat op de eerste dag in londen gelijk mijn bankpas word ingeslikt :p

Vanochtend stond ik om 6 uur op zodat Jannie mij om 7uur naar schiphol kon brengen. De rest van de familie zit al sinds vrijdag in het zonnigen vlieland. Vroeg op staan was wel enigzinds vermoeiend en toen mijn rits van mijn tas stuk leek te zijn zorgde dat wel voor enigzinds een stress momentje maar het is goed gekomen :)
Echt afscheid hoefde ik niet van Nederland te nemen aangezien ik over een maandje nog een weekje thuis ben om iedereen gedag te zeggen voordat ik me voor 5 maanden stort in een compleet andere cultuur.
Het intjecken ging wel even op een andere manier dan ik normaal gewend was. Ik had namelijk online ingetjeckt maar ik moest natuurlijk nog wel mijn bagage in-tjecken. Ik werd in een rij gestuurd en eindigde bij een witte,ronde, huppelepup,ding. Ik volgde de instructies op van het witte,ronde,huppelepup,ding wat ook nog een beeldscherm had. Aan het einde van de instructies werd mijn bagage ingeslikt en hoopte ik maar dat ik in Londen mijn bagage weer zal zien!
In het vliegtuig zat ik toevallig naast een meisje die ook een talencursus in londen met ef ging volgen. De vlucht duurde maar 50 minuten, voor het we wisten stonden we weer met beide benen op de grond.
Waar ik de aankomende tijd zal verblijven was tot en met de aankomst van mijn accomodatie een groot raadsel. Toen de taxi mij ergens in londen afzette was het raadsel voor de helft opgelost. Ik weet nu hoe mijn accomodatie er uit ziet maar waar ik me in londen begeef, geen idee?!
Als eerste kreeg ik van de staff een preek over alcohol, drugs, geweld en nog meer huisregels (de helft heb ik helaas niet mee gekregen vanwege het accent).
Toen ik het appertement binnen kwam lagen er drie taiwaanse meisjes op de bank te slapen. Van schoonmaken hebben ze denk ik nog nooit gehoort en van gezelligheid ook niet. We hebben denk ik geen klik. In mijn geval is dat ook geen probleem aangezien ze vanmiddag zijn vertrokken naar huis. Ik deel het appartement met 4 andere mensen. Ik slaap op een kamer met 2 andere(ze waren vanmiddag niet thuis) en er arriveren vanavond nog 2 andere. Het is wel een ruim appartement aangezien er 2 badkamers zijn en een ruime woonkamer+keuken. Waar ik me begeef is nog steeds niet helemaal duidelijk. Wel weet ik dat als ik de straat uitloop zich een metro station, star bucks, super markt en nog wat andere winkeltjes bevinden. Morgen moet ik om half9 op school zijn. Het is ongeveer een half uurtje reizen. Vanwege de olympische spelen zou het ook zo kunnen zijn dat het iets langer duurt :p
Het zonnetje is gelukkig ondertussen gaan schijnen :)
Mijn zoektocht naar een pin automaat kan ik gaan vervolgen.
Ook ga ik nog even boodschapjes doen voor vanavond en morgen ochtend en ik ga op zoek naar slingers ! Het appartment is namelijk niet geheel sfeer vol te noemen.
Morgen staat school op de planning en een route uitstippelen hoe ik bij de oxferd street kom.
Hoe mijnnkamergenootjes zijn en hoe het openbaar vervoer in londen is zou ik in het volgende verslagje schrijven :)
Het komt vast allemaal goed, tot nu toe was het een zeer geslaagde eerste dag in Londen :)

Liefs chriske

Ojaa nog een leuk feitje Jeroen van de Boom zat drie stoelen achter mij in het vliegtuig!


  • 29 Juli 2012 - 17:57

    Erik:

    Wie is jeroen v/d b?????

  • 29 Juli 2012 - 18:19

    Ineke:

    Ha Chriske,
    Wat leuk om te lezen! Het is dus allemaal goed gegaan? Klinkt allemaal leuk!
    We hebben nog even gekeken bij de vertrek-hal-uitzwaai-afzet-plek. We waren er iets na half 8 denk ik. Maar niets gezien...zag Jannie haar auto niet ook...haha maar het was ook wel erg druk, dus heb Irma er snel uit gegooid en weer naar huis gegaan.

    Nou veel plezier verder!
    groet Ineke

  • 29 Juli 2012 - 18:35

    Sylvia:

    hoi Chriske,
    Leuk dat je goed bent aangekomen in Londen!
    Je kunt pinnen bij elke automaat waar het Maestro logo opstaat, dit is een rode en blauwe bol naast elkaar. Staat als het goed is ook op je pas.
    Veel plezier verder en ben benieuwd naar je verdere avonturen!
    Groetjes,
    Sylvia

  • 29 Juli 2012 - 18:36

    Chrisje!:

    Hey Chris, wat leuk om te horen allemaal!

    Geniet van je tijd daar en breng indd maar wat sfeer daar in t huis!

    Dikke kus

  • 29 Juli 2012 - 18:47

    Chriske Van Barneveld:

    Hoihoi, ik heb nu ook via een rare code die ik vond in de bestek la wifi in het appartement :) toch zou ik de star bucks blijven bezoeken voor het idee :p het is daar zeer gezellig.
    Erik : jeroen van de boom is een zanger (denk aan toppers en hij zat ook op een rode stoel bij de vioce of holland ooit ;)) , , ineke : ik denk dat we elkaar toch net hebben gemist ik was namelijk tussen half8 en kwart voor bij vertrek hal 2. Sylvia : heel erg bedankt voor de tip :) ikga morgen zoeken naar een maestro logo. ,,

    Ik heb slingers gevonden, ze hangen heel mooi. Ik stuur deze week nog foto's :)

    Liefs chriske

  • 29 Juli 2012 - 23:41

    Elly:

    Enerverend zeg, zo'n eerste dag, maar leuk dat we het kunnen mee-beleven!
    Succes met de zoektocht. Naar je school, liefs uit Devon

  • 30 Juli 2012 - 18:57

    Britt:

    Woehoe gelukkig ben je goed aangekomen:) heb je nu inmiddels wel leuke mensen in het appartement? Hoop het wel.. maargoed jij vermaakt je toch wel:) Ik ga morgen skype instaleren:) m'n vader heeft een samsung tabloid en daar zit een camera in dus dan gaat het zeker helemaal goedkomen! Heeeeeeeel veel plezier! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chriske

Lieve Familie&Vrienden, Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn reis avonturen! Mijn aankomende reis gaat weer naar het fascinerende en mooie India. Liefs chriske

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 23550

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 06 Juni 2016

Stage ~ Umang

29 Juli 2012 - 28 Januari 2013

My Big Adventure

Landen bezocht: