Verdwaald! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu Verdwaald! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu

Verdwaald!

Blijf op de hoogte en volg Chriske

15 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Familie&vrienden,

Ten eerste vandaag is de dag dat mijn Lieve oma jarig is. Tot mijn spijt kan ik niet op haar verjaardag aanwezig zijn! Maar ik zou je vanmiddag eventjes bellen :) en Natuurlijk alvast Van harte Gefeliciteerd ;)

Mijn Chronische vermoeidheid is gelukkig over gegaan. Niet dat ik meer slaap maar ik denk dat ik nu wel aan het Londonse Ritme gewend ben (a).
Wel kan ik beter maar nooit aan een boek beginnen aangezien wanneer ik een goed (in mijn ogen interessant) boek begin kan ik het niet weg leggen voordat ik het uit heb en kan de hele wereld om mij heen ontploffen (ik ben dan gewoon niet aanspreekbaar!).

Momenteel luister ik naar mijn Ipod en heel toevallig komt het liedje van Quincy 'Verlangen' voorbij, dat doet me dan toch gelijk aan de Gezellig avonden in de Kikker denken! Al zijn de avonden in London ook erg leuk, ik mis jullie allemaal natuurlijk wel (inclusief familie natuurlijk)!

Vrijdag had ik s’ochtends maar 1 uurtje les en ben toen met Julia, Bjorn, Marc en Rahel naar de Oxford Street gegaan! Eigenlijk had ik s’middags ook nog een uurtje les maar je mag 20% skippen van je lessen (het was een Ilab les die je ook thuis thuis kan doen).

Julia en ik zijn naar de Primark gegaan en naar de Outfitters Nation. Outfitters Nation is een geweldige winkel!! Toen ik daar binnen kwam was ik in 1 woord Verliefd. Ze hebben daar heel veel boeken over HippuBusjes, Dagboeken, Geweldige kleren en poleroid camera’s. Ik voelde me er helemaal thuis haha.
Daarna hadden we weer met de groep afgesproken in de Starbucks. Sommige gingen die middag nog naar Hyde Park voor de Olympische spelen maar ik begon een zoektoch naar een boekenwinkel. Ik was namelijk op zoek naar een woordenboek Engels-Tamils (Tamils spreken ze in India en Sri Lanka). Ik heb een boek gevonden waar ze me stap voor stap uitleggen hoe je Tamils kan leren. Het word wel een hele uitdaging aangezien ik van Nederlands naar Engels moet denken en dan nog naar Tamils. Maar ik weet nu al hoe ik kan zeggen hoe ik heet en waar ik vandaan kom :)

S’ avonds hebben we met zen alle pizza en McDonalds gegeten in ons appartement. De jongens (het kwam eigenlijk door Bjorn) wilden perse McDonalds maar wij verkozen Pizza. De volgende dag was ons appartement op zen zachts gezecht een puinhoop! Ik heb het ook voordat de nieuwe kamernootjes kwamen toch maar schoongemaakt om ze een shock te besparen.

Zaterdag hebben we in de ochten Rahel, Lauren en Sofie uitgezwaait. Ik ben met Rahel naar de Underground gegaan aangezien ze 2 koffers had die ze niet alleen kon verslepen heb ik haar geholpen. Daarna ben ik naar school gegaan en S’ avonds heb ik met Julia en Allessandro (dat denk ik teminste, haar vriendjes wisselen nog wel eens) gegeten. Zondag heb ik eerst een Engels ontbijtje voor Julia gemaakt en heb haar daarna uitgezwaait. Julia noemde mij ook na 2 weken HostMama aangezien ik zo ongeveer al haar was heb gedaan(al was dat ook geen success) en vaak voor haar heb gekookt.
Aangezien ik zondag toch niks te doen had heb ik gegoogled naar een kerk in London. Ik vond er 1 wat me nog wel enigzins een hippe kerk leek. Helaas was de beschrijving waar de kerk zich bevond in London niet geheel ‘Chriske’ vriendelijk en arriveerde ik 45 minuten te laat bij de kerk. Gelukkig was het prachtig weer om te verdwalen en bevond de kerk zich in een hele mooie buurt. Ik ben toch maar gewoon naar binnen gegaan en heb alleen de conclusie van de preek gehoord (wat opzich zo gek nog niet was) en het slotlied. Daarna heb ik met de gemeenteleden Thee gedronken en ze hadden hele lekkere Taart. Ik heb daar ook 2 zeer vriendelijke mensen ontmoet die mij naar de dichtstbijzijnde Underground hebben gebracht. Verder heb ik die dag marktjes bezocht en kwam ik er na twee weken achter dat in de wijk waar mijn residentie bevind een Subway is en een heel groot winkel centrum!

S’avonds arriveerde mijn nieuw RoomMates! Ik wil ten eerste zeggen dat ze allemaal heel vriendelijk en aardig zijn maar ze hebben soms wel bijzondere trekjes. Mijn kamer deel ik met 2 Duitse meisjes, toen een aankwamen bivakeerde ik zelfs in shock toen ik hun koffers zag! Ze staan ook 2 uur van te voren op om hun haar te fohnen en hun zelf op te maken. Ik kies dan toch voor iets langer slapen. In de andere kamer slaapt een Nederlands meisje en een Oosterijks meisje. Het Nederlandse meisje heb ik nog niet zoveel gesproken maar ze lijkt mij heel aardig en het Oosterijkse meisje is ook aardig maar is wel Nogal Heelerg sportief. Als ik om 10 uur mijn bed uit kom strompelen heeft zij al vanaf 5 uur in de ochtend gezwommen in een zwembad en 45 minuten hardgelopen. Ook drink/Eet ze als maaltijden drie keer perdag melk met Proteine poeder.
Maar verder laat ik mijn mening nog geheel open.

Maandag ben ik met mijn Taiwaanse vrienden naar een paleis gegaan in Hampton Court. Het was een halfuurtje met de trein. Ik wist eigenlijk niet zo wat ik moest verwachten. Het was het eerste culturele uitje wat ik in London heb gedaan maar ik had het niet willen missen. Het Paleis was heel mooi en de tuinen prachtig. Het was het paleis waar het verhaal van de Tudors zich vroeger afspeelde. Ook was er een hele tentoonstelling over de maitresses van de Koning, Zeer bijzonder!

Toen ik aan het einde van de middag in de bus naar mijn appartement zat zaten er een groepje jongens achter mij. Ik hoorde dat ze ook van Ef waren en kwam met ze aan de praat. Ik ben toen met hun naar een Germaanse pub gegaan. Het was erg gezellig.

Gister had ik weer school en heb ik met de Duitste meisjes gekookt. Vandaag heb ik een erg lange dag op school en heb daarna weer met Davitha (achter achter nichtje) afgesproken, elkaar vinden word nu vast een stuk makkelijker.

De lessen zijn nog steeds leuk, mijn leraar geweldig en heb het erg naar mijn zin in London. Ik hoor/lees dat het in Nederland erg lekker weer is momenteel :)
Ik kan wel zeggen dat ik na drie weken al mijn Nederlandse kaas mis en het snel naar familie en vrienden gaan/bellen in nederland. Ook mis ik nu al mijn vrienden en Ex-Roommates in London. Ze waren allemaal erg gezellig en humorristisch. In twee weken bouw je toch snel een band op met mensen. Ze dwongen me ook zo wat om mijn Blog in het Engels te schrijven maar ik heb nu een groep mail aangemaakt en schrijf hun mijn blog in het Engels. Het schrijven in het Nederlands voelt nu ook heel raar aangezien ik heel veel Engels moet schrijven in London en dat ik nu zelfs soms naar Nederlandse woorden moet zoeken (waarvan ik wel het Engelse woord ken)!

Maar ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en volgende week kunnen jullie weer een stukje lezen van mijn avonturen in London!

Liefs Chriske.

  • 15 Augustus 2012 - 23:08

    Jannie Woudstra:

    Lieve Chris,
    Wat maak je allemaal leuke dingen mee zeg,wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Je kan het zo leuk vertellen,ik word er helemaal vrolijk van,zie het zo voor me :-)
    We blijven zo goed op de hoogte van je tijd in Londen.
    Het is wel stil zonder jou hoor,we missen je wel.
    Nog heel veel plezier daar.

    Liefs Jannie

  • 16 Augustus 2012 - 14:03

    Chriske Van Barneveld:

    Hoi jannie,

    Dankjewel voor de leuke reactie :) ik mis jullie ook allemaal! Tot over 10 dagen :d

    Liefs chriske

  • 17 Augustus 2012 - 14:53

    Nel Auée:

    Lieve Chriske,
    Even gelezen wat je allemaal meemaakt. Je maakt zo heel wat nieuwe vrienden. Mogen ze ook allemaal bij je thuis logeren.
    Daar hou je wel van. Maar het is wel heel leuk en spannend.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs,
    tante Nel


  • 20 Augustus 2012 - 10:54

    Chriske:

    Hoi tante Nel,

    Ze mogen van mij absoluut allemaal bij mij thuis logeren (weet niet of mijn ouders het zon geweldig plan vinden haha) ! Ik heb ook aardig wat adressen te bezoeken de aankomende jaren :p

    Ik ga nog zeker van het laatste weekje genieten :)
    Hoop ook dat alles met u goed gaat.

    Liefs chriske

  • 20 Augustus 2012 - 11:56

    Dick:

    Hoi Chriske,

    Na eerst je avonturen in Londen voorgelezen te hebben gekregen door je oma, nu toch maar zelf nog een keer alles doorgelezen. En dan blijkt dat ik tijdens het voorlezen toch e.e.a. gemist heb (misschien toch niet goed heb opgelet?). Je kan het allemaal prachtig verwoorden Chriske; helemaal zoals je bent, waardoor het bijna een film wordt die voor me wordt afgespeeld. Ik ben wel een beetje jaloers op je, want wat lijkt het me leuk om zo je Engels op te waarderen. Geniet er maar van!

    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chriske

Lieve Familie&Vrienden, Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn reis avonturen! Mijn aankomende reis gaat weer naar het fascinerende en mooie India. Liefs chriske

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 23546

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 06 Juni 2016

Stage ~ Umang

29 Juli 2012 - 28 Januari 2013

My Big Adventure

Landen bezocht: