Pasta,Pesto, spekjes etc. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu Pasta,Pesto, spekjes etc. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Chriske Barneveld - WaarBenJij.nu

Pasta,Pesto, spekjes etc.

Blijf op de hoogte en volg Chriske

09 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Familie&Vrienden,

Hier komt weer een berichtje uit het ZONNIGE London! Ik wist niet wat ik meemaakten toen ik vanochtend gewoon wakker werd met de zon en in de krant zag dat er geen regen werd voorspeld voor vandaag (a)
Ik kan nu wel na 2 weken zeggen dat ik me in een echt studentenhuis bivakeer! Ons appartament wou je namelijk voor maandag niet zien (maandag kwam de schoonmaker weer) Overal lagen kleren, eten en de keuken was 1 groot vaatwasfestein. Ik heb maandag toch maar afwasblokjes gekocht en ik kan melden dat we hem al 2 keer hebben ingeruimd en aan hebben gezet :p
Vorige week donderdag ben ik met mijn Venuzueelse vrienden, Margriet uit Holland en een meisje uit Indonesia naar ChinaTown geweest. Venazueelse zijn zeer bijzondere mensen. Reuze gezellig maar soms iets te uitbundig! Vrijdag had ik alleen in de ochtend 2 uurtjes les, ben daarna met Rosanna, een meisje uit Duitland en een Turks meisje naar een festival gegaan. Zo als je misschien al door hebt, ik ben erg slecht in namen onthouden. Ik geef ze daarom maar bijnamen of ik noem ze bij hun land in mijn Blog.
Het festival was in HidePark en je kon overal de Olympische spelen volgen. S’ avonds werd de temperatuur toch wel een soort van bevriezings waardig, we hebben ons toen maar verplaats naar PiccadillyCircus. Daar gingen we naar een Turkse Chocoladerie waar we ook de vrienden van het Turkse meisje tegen kwamen. Een van haar vrienden leek verdacht veel op ’Baby’ uit de Hangover! Ik heb daar chocolademelk gedronken met Strawberry Flavour. Ik raad jullie alle aan omdat vooral niet te gaan drinken. Het smaakt namelijk naar pure chocola met wasmiddel (mocht je die combinatie toch wel lekker lijken, dan zeg ik : Gewoon doen!).
Helaas heeft mijn school bedacht dat ze ook les kunnen geven op zaterdag aan sommige leerlingen. Daar behoor ik ook toe, het voordeel is wel weer dat ik op Maandag dan vrij ben en zondag natuurlijk ook. Ik had van 15.00 tot 16.30 les, daarna ben ik met Rosanna naar het grootste Winkel Centrum van Europa in London gegaan. Het was een gigantisch mooi winkel centrum. Ons doel was de PriMark aangezien de WasMachine nog steeds een groot Raadsel is (je was word er namelijk niet schoner van als we hem gebruiken) en er is in de buurt ook geen wassarette te vinden. In het winkel centrum kwam er een Grote Zwarte Neger op mij af en hij vroeg of hij met mij op de foto mocht. Ik was wel even verbouwereerd maar ben toch maar met hem op de foto gegaan, is hij ook weer blij. Het eerste wat ik zei tegen Rosanne toen hij weg was : ‘Heb ik al mijn spullen nog?!’ . Bedoel het is toch een beetje vreemd. Als iemand het aan mij had gevraagd in India had ik het nog begrepen maar niet in hartje London waar duizende Blonde mensen rond lopen. Om 22.30 was ik weer in het appartament gekomen met 4 Primark onderbroeken, 7 paar sokken, 2 paar handdoeken (Tip voor de mensen thuis: was altijd eerst voordat je ze gebruikt anders zit je onder de pluisjes van de handdoek. Dat heb ik namelijk ondervonden) en een zwart rokje rijker. Rahel en ik gingen samen pasta maken met pasta saus, knak worsten en ketchup (we eten altijd een beetje laat). Er ging wel nog al wat mis onder het kook proces maar het resultaat was voortreffelijk. Om 12 uur kwam de Ef Staff kijken of we ons allemaal in het appartement bevonden. Hij was trouwens nieuw en heel knap! Omdat al mijn appartementgenootjes dit weekend weg gaan gingen we s’avonds uit. Nadat we allemaal opgetut waren vertrokken we met zen 5en na een club genaamd ‘Fabriek’. De volgende dag kwamen we er achter dat het 1 van de grootste club van London is. De rij was ook gigantisch lang en we hadden geluk dat we er in kwamen. Er waren heel veel zalen en ze draaide leuke muziek. In de rij hadden we al een Nederlandse student ontmoet uit Nederland en we kwamen binnen nog meer Nederlanders tegen. Na 5 uurtjes gedanst te hebben op hakken liepen we met zen alle naar huis (wat maar 10 minuutjes lopen was maar doordat mijn voeten voor de helft tijdelijk waren afgestorven voelde het heel lang!). Waarom vergeet ik ook steeds dat uitgaan op hakken gewoon geen combinatie is?! O even voor mijn ouders en andere familie leden die zich enigszins zorgen maken. Ik heb het overleefd en ik zou niet naif ergens alleen op af stappen, lopen etc.
Zondag hebben we tot 2.00 uitgeslapen en zijn we met zen alle naar CamdenTown gegaan. Dat was erg gezellig. Ze hebben daar heel veel marktjes en lekker eten.
Maandag werd ik na Heerlijk geslapen te hebben om 10.00 gewekt door de schoonmaakster. De rest was al naar school. Ik heb zeer veel respect voor de schoonmaakster! Ze ruimt alles op, maar dan ook echt alles. S’ middags ging ik met Rahel, Julia, Bjorn, Marc en krullenbol naar Oxferdstreet. Voor Bjorn gingen we naar de McDonalds (dat doet hij 3X perdag in London en na 3 weken is hij nog steeds heel dun!!). Daarna zijn we richting Victoria park gegaan (al die parken zijn zo geweldig groot). Toen ik dinsdag wakker werd was ik niet voor uit te branden! Ondanks dat ik gewoon s’nachs goed slaap lijkt het net of ik overdag aan een chronische moeiheid lijdt! Ik had maar bedacht dat het komt doordat mijn hersens een standje harder moeten werken vanwege het constant vertalen in mijn hoofd. De catering op school is trouwens geweldig. Ze hebben namelijk zelfs Kevin zijn O zo lekker BroodjesRecept (a) en hele lekkere fruitsapjes. Ik heb deze week ook een nieuwe juf gekregen. Na 1 dag had ik al meer geleerd dan de hele eerste week in London. Dat komt denk ik ook vooral omdat de eerste een soort Australisch accent had wat niet verstaanbaar was en dat Helen (de nieuwe) correct Engels spreekt en leuke opdrachten heeft.
Ik doe altijd boodschapjes bij mijn Turkse vrienden in de 24Uur shop. Ik moet wel zeggen dat mijn kookkunsten niet altijd tot uiting komen in deze keuken en dat ik tot nu toe alleen nog maar pasta, pesto, tomatensaus, spekjes heb gemaakt (oja en eieren heb gebakken). Ik eet maar veel fruit en vitamine pillen om mijn hoeveelheid groente te vervangen die ik normaal in Nederland eet. De lessen zijn allemaal nog leuk, alleen Lecture les is een ramp! Je moet dan 2 uur naar een lezing luisteren over de geschiedenis van iets. Ze doen dat om je voortebereiden op de lezingen die ze op universeiten geven. Ik heb het erg getroffen met mijn appartament genootjes. Ze zijn allemaal erg gezellig en we kunnen erg met elkaar lachen. Ik vind het daarom jammer dat ze zondag allemaal weer weg gaan. Ook trekken we met ons appartament veel op met de Spaanse vrienden van Julia, ze zijn prettig gestoord. Maar dat denken ze ook over mij, dus dat schilt :p. Mijn vragen vinden ze namelijk allemaal erg bijzonder soms! Gister ging ik na School naar de Underground Waterloo aangezien ik daar met Davitha had afgesproken. Davitha is een achter achter nichtje van mij en is als Aupair in London. Het leuke was alleen dat we elkaar nooit hadden gezien en dat Waterloo giga groot is met heel veel verschillende uitgangen. Maar wonder boven wonder hebben we elkaar toch gevonden. We hebben de hele Themes op en neer gelopen (Ik heb nog nooit zoveel gelopen in mijn leven in deze 2 weken!) en zijn daarna bij Vapiano wat gaan eten. Het was erg gezellig en we kunnen zeggen dat kletsen toch echt wel in onze familie zit (en we hebben nog veel meer familie trekjes ontdekt).

Nu ga ik snel aan mijn Medical cursus beginnen en ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! :) Ik vind de stad London in ieder geval geweldig en zal volgende week weer een update schrijven!

Heel veel lieve groetjes,

Chriske

  • 13 Augustus 2012 - 12:43

    Anneke Nieman:

    Hai Chriske,
    Leuk om al je verhalen te lezen...
    Geniet van deze bijzondere tjid...
    en ik blijf je volgen hoor!!!

  • 14 Augustus 2012 - 12:05

    Chriske:

    Hii Anneke, dankjewel :) ik geniet zeker van deze tijd! Ik zag ook dat jij gezellig een paar dagen in Parijs bent geweest :) donderdag probeer ik weer te bloggen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chriske

Lieve Familie&Vrienden, Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte van al mijn reis avonturen! Mijn aankomende reis gaat weer naar het fascinerende en mooie India. Liefs chriske

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 23547

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 06 Juni 2016

Stage ~ Umang

29 Juli 2012 - 28 Januari 2013

My Big Adventure

Landen bezocht: